24 mar. 2015

Deliciu de post

Am inceput ziua bine. De dimineata mi-a cazut in fata ochilor un calendar mic ortodox pe coperta caruia era o poză cu Arsenie Boca, Am rasfoit un pic brosurica si sub o alta minunata poza a lui era o rugaciune: "O, Adevar, care  Dumnezeu esti, fă să fiu una cu tine, intr-o dragoste nesfarsita...". Ce frumos!...

Mi-am baut sucul de gref si m-am apucat de gatit: o ciorba cu loboda si felul doi,
 inspirat din cartea din imagine, pe care am primit-o cadou de Craciun.

 Am subliniat "inspirat" pentru ca mie imi iese mereu cu totul altceva...
Reteta era cu brânză și cașcaval, lapte. Ori acum suntem in post. Si era doar cu cartofi si conopida, eu am pus si fasole verde. Și am mai facut câteva modificari , dar a ieșit un deliciu!!!

 Deci... sa purcedem la treaba...



 Ingrediente:

1 conopida mica
2 cartofi mari
200 grame fasole verde
ciuperci pleuroate crude sau marinate - optional -

Le lasam sa fiarba vreo 10 minute. Le lasam la scurs. Apoi facem un sos din:

4 linguri ulei de palmier
4 catei de usturoi taiati marunt
1 ceapa taiata marunt
300gr faina integrala
apa (cam 2-3 cani)
2 linguri fulgi de drojdie - optional - (ptr un gust mai pronuntat, mai apetisant)
oregano, sare, marar, piper, etc

Se incinge uleiul, se adauga usturoiul si ceapa,  punem imediat  un strop de apa, sarea si lasam pe foc un pic, mai punem apoi inca un pic de apa, un pic de faina, amestecam, inca un pic de apa, inca un pic de faina, pana se face o ciulama.  Punem condimentele, fulgii de drojdie si sarea.Turnam legumele peste ciulama. Va iesi ceva cam asa:


Punem totul intr-o tava unsa cu ulei si bagam la cuptor.



Asa arata dupa ce am scos-o din cuptor


Se serveste calda, aburinda... 
Pofta buna!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu